Klaar voor de start

Op 1 januari 2014 klonk het start schot voor De Baan Administraties. Vol overtuiging, maar ook met de nodige onzekerheid ging ik aan de slag. Geen specifieke doelstelling, geen meerjaren plan, maar vooral doen waar ik goed in ben. Ik begon vanuit een gevoel dat ik ondernemers kon helpen door te doen waar ik goed in was, organiseren en structuur aanbrengen. Als mensen mij vroegen wat mijn doelen waren voor het bedrijf zei ik ” doen wat ik leuk vind en ondernemers ondersteunen”. Natuurlijk had ik een plan geschreven en berekend wat er financieel nodig was om het bedrijf rendabel te krijgen, maar verder dan dat keek ik niet. Eerst maar eens beginnen.

Voor de 1e maanden werkte dit prima, ik nam de tijd voor elke nieuwe opdracht, ging netwerken, ontwikkelde nieuwe ideeën en onderhield contact met de mensen die mij positieve energie, inspiratie en zelfvertrouwen gaven.

Heel geleidelijk kwamen de aanvragen binnen, ging ik op gesprek en begon ik met de opdrachten voor verschillende opdrachtgevers. Dagelijks zat ik bij een andere opdrachtgevers, waardoor ik enorm goed leerde schakelen. Elke opdracht was anders en elke opdrachtgever was een nieuwe uitdaging. Bij de één kun je vrijwel direct zelfstandig aan de slag en bij de ander ga je heel voorzichtig samen op zoek naar wat hij of zij uit handen wil en kan geven.

Eind 2014 is in zicht

In het laatste kwartaal van 2014 begon alles op zijn plek te vallen, ik kreeg meer zicht op hoe ik De Baan Administraties als bedrijf zag in de toekomst. Ik werd zelfverzekerder, waardoor ik het bedrijf nog meer op de kaart durfde te zetten. Met die gedachten werd er aan de professionaliteit gewerkt, kwam er een nieuw logo en een nieuwe website. DBA administratie & organisatie was de 1e stap naar het groter denken en een aanvulling op het toekomstbeeld van het bedrijf.

2015 nieuw jaar, nieuwe doelen

2015 wordt een jaar van keuzes en deze keuzes komen voort uit ervaring, nieuwe inzichten en inspiratie. Ik had nooit durven dromen dat andere mensen zo blij kunnen worden van wat ik doe. En juist dat is een grote reden om keuzes te maken. Hoe ga ik om met de hoeveelheid opdrachten? En hoe zorg ik ervoor dat ik overal goed werk blijf afleveren? Want ik heb dan wel nog beter leren schakelen, maar soms moet ik zoveel schakelen dat de kwaliteit behouden echt heel moeilijk is en de kwaliteit en balans blijft de leidraad van DBA.

Ik ging mij afvragen of het juist was om afstand te nemen als ondernemer, om van een afstand te kijken hoe ik het komende jaar verder wilde. Juist, omdat ik zoveel ondernemers om mij heen zie door rennen en uren zie maken en ik dacht dat ik daarin mee moest gaan. Nu ben ik er achter dat dat is wat ik niet wil. Ik heb inmiddels de afstand genomen die nodig was en zie nu nog duidelijker in dat er rust, tijd en ruimte nodig is om iedereen om de juiste manier van dienst te zijn. Hard werken blijf ik zeker doen, maar wel met de juiste balans.

DBA staat voor structuur, balans en vertrouwen en dat zal altijd zo blijven!